Shared Service Center

Het opzetten van een Shared Service Center (SSC) is een veelgehoorde ontwikkeling in de IT en ICT op dit moment. Economische tegenwind, organisatorische samenvoegingen, gemeentelijk herindelingen en verleggen van dienstverlening (onder andere WMO). Ontwikkelingen die dwingen tot het nieuwe verbindingen tussen mens, organisatie en technologie. Bij het implementeren van een Shared Service Center komt het aan op de juiste technische samenvoegingen, samenstelling van nieuwe teams, functionele en technische aansturingen. Het Shared Service Center kan dan een hoofdpijndossier worden wanneer men niet de juiste expertise laat aanschuiven. IT2IT heeft de experts én de expertise om u te begeleiden in dit proces.

De implementatie van het Shared Service Center in de praktijk

Vanuit het management wordt er te gemakkelijk gekeken naar het vormen van een Shared Service Center, aldus de mening van vele technici. “We zetten de medewerkers met dezelfde functie en interesse bij elkaar, dan kan het alleen maar beter, sneller en goedkoper worden.” Deze basisgedachte van het Shared Service Center klopt in beginsel, maar in de praktijk zie je dat veel andere veelal menselijke processen hun tol eisen in het eindresultaat. Het bij elkaar zetten van functionarissen uit verschillende organisaties brengt spanningen met zich mee indien niet adequaat gemanaged. Functie wijzigingen, het toenemend moeten specialiseren , overcapaciteit zijn enkele facetten die de verschillende medewerkers defensief maakt. En dat terwijl het Shared Service Center veel kansen biedt; van standaardiseren van de backoffice, risicoreductie tot aan omzetverhoging.

De Shared Service Center experts van IT2IT

IT2IT heeft verschillende Shared Service Center experts in het team van IT-specialisten. Zij kunnen adviseren en implementeren op het gebied van functieontwikkelingen, technische ontwikkelingen binnen uw functiegebouw en het opstellen van persoonlijke ontwikkelingsplannen. Daarnaast hebben wij de kennis en expertise om uw technische infrastructuur te ontwikkelen en te verbeteren. Neem contact op via onderstaand formulier of bel ons op 074-2490440. Wij helpen u graag verder!

 

Naam:
Organisatie:

Gelieve dit veld leeg te laten.

Telefoonnummer:
E-mailadres:
Vraag / opmerking:
Gelieve dit veld leeg te laten.

IT2IT is Citrix Certified Professional IT2IT is Microsoft Certified Systems Engineer IT2IT is VMWare Certified Professional


Over IT2IT
IT-bedrijf IT2IT uit Hengelo is gespecialiseerd in het detacheren van IT-ers en het uitvoeren van projecten rondom de Microsoft-, Citrix- en VMware-architectuur. De focus ligt op het veilig en beheersbaar beschikbaar stellen van data, applicaties en werkplekken.
Lees meer over IT bedrijf IT2IT »


Nieuwsbrief
Wij houden u graag maandelijks op de hoogte van nieuws en ontwikkelingen uit de IT branche. U kunt zich hiervoor inschrijven op onze IT2IT nieuwsbrief. Uiteraard kunt u zich altijd weer uitschrijven.
Inschrijven IT2IT nieuwsbrief >>